Comunicat de l’escoltisme català davant els fets de l’1 d’octubre

L’escoltisme català s’ha compromès amb la celebració del referèndum d’autodeterminació de Catalunya. Donar la paraula a la gent perquè s’expressi democràticament és un dels pilars pels quals eduquem dia a dia des dels agrupaments: la resolució de conflictes a partir de la participació col·lectiva, el diàleg i la cultura de pau.

Volem donar les gràcies a totes les persones que l’han fet possible: als i les veïnes que es van organitzar i van garantir l’obertura de col·legis electorals, als membres de les meses, i al miler de voluntaris que hi han treballat des de fa setmanes. Alhora, celebrem que ahir més de dos milions de persones, malgrat totes les dificultats, prenguessin part d’un gran exercici col·lectiu de democràcia i de llibertat d’expressió.

Tanmateix, volem expressar una profunda tristesa i una ferma condemna a l’ús de la violència i de la brutalitat policial viscuda en el dia d’ahir. Alhora, volem mostrar la nostra solidaritat i afecte per totes les persones ferides. No podem acceptar que es reprodueixin actuacions violentes i de repressió com les viscudes ahir. Entenem que en una societat democràtica els cossos policials han de servir per garantir els drets de les ciutadanes, i no pas reprimir la voluntat d’expressar-se lliurement.

Per tot això, animem a tota la ciutadania a sumar-se a l’aturada i a la vaga general de demà, 3 d’octubre.  Aturem tota l’activitat associativa de l’escoltisme i les oficines de la Federació Catalana d’Escoltisme i Guiatge, així com les de les associacions que en formen part, Acció Escolta, Minyons Escoltes i Guies i Escoltes Catalans, romandran tancades com a mostra de condemna d’aquests fets tan lamentables. Alhora, us animem a acompanyar-nos a totes les concentracions de forma pacífica i que des de la no-violència se celebraran durant el dia de demà.